We help you find the perfect fit.

Swiss Ai Research Overview Platform

28 Research Topics Taxonomy
Reset all filters
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Filter
Reset all filters
Select all Unselect all
Close Show projects Back
Show all filters
71 Application Fields Taxonomy
Reset all filters
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Filter
Reset all filters
Select all Unselect all
Close Show projects Back
Show all filters
34 Institutions Taxonomy
Reset all filters
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Select all Unselect all
Close
Filter
Reset all filters
Select all Unselect all
Close Show projects Back
Show all filters
Applying Artificial Intelligence in Strategic Management

Lay summary

Künstliche Intelligenz (KI) und besonders Algorithmen für maschinelles Lernen werden für viele Aktivitäten im strategischen Management immer wichtiger -- sei es bei Analysen und Prognosen zu Markt- und Branchentrends, bei der Automatisierung schneller Entscheidungen oder sei es bei der Bewertung und Auswahl von Zielorganisationen für strategische Partnerschaften. Unsere frühere Theorie-Entwicklung und Forschung hat die KI bei folgenden Fragestellungen untersucht: bei der strategischen Entscheidungsfindung, der Bewertung von Algorithmen für bestimmte Geschäftsprobleme und bei der Verwendung von Forschungsmethoden für Algorithmen im Zusammenhang mit maschinellem Lernen im Bereich des strategischen Managements. Das aktuelle Projekt zielt darauf ab, Algorithmen für maschinelles Lernen zu entwickeln und zu bewerten, um damit strategische Entscheidungen in Organisationen zu treffen.

Abstract

Artificial intelligence (AI), and in particular machine learning algorithms, is becoming increasingly important for variety of activities in strategic management, ranging from the analysis and prediction of market- and industry trends, via the automation of rapid decision making, to the assessment and selection of target organisations of strategic partnerships. Our prior theory and research has shed considerable light on AI in strategic decision making, assessment of algorithms for particular business problems, and the use of machine learning algorithms research methods within the field of strategic management. The current project aims at developing and appraising machine learning algorithms for the purpose of strategic decision making in organisations. The project has two subproject both aimed at the design and exploration of the behaviour of strategic algorithms.

Last updated:27.09.2021

  Prof.Georg von Krogh